Vďaka HPE GreenLake Flex Capacity Capgemini škáluje služby efektívnejšie
Čas čítania: 8m. 19s.

Vďaka HPE GreenLake Flex Capacity Capgemini škáluje služby efektívnejšie

Spoločnosť Capgemini si ponechala kontrolu nad svojou infraštruktúrou a zároveň zrýchlila dodávku služieb. Výzva spočívala v zabezpečení dostatočnej kapacity na podporu veľkého dopytu po flexibilných cloudových službách. Aby klientom dokázala poskytovať služby ešte rýchlejšie, rozhodla sa pre HPE GreenLake Flex Capacity.

Základom obchodného úspechu a konkurenčnej výhody poskytovateľov hostingových služieb je rýchla reakcia a podpora neustále sa zvyšujúcich požiadaviek ich zákazníkov. Každý service provider chce dodávať svojim zákazníkom služby svižne, pohotovo a flexibilne. Cieľom je teda nájsť partnera, ktorý mu nielen poskytne overené riešenia, ale aj postačujúce obchodné a technické zdroje, ktoré firme pomôžu rásť.

V Capgemini Finland Infrastructure Services požadovali väčšiu flexibilitu pri manažovaní kapacity svojich serverov a tiež zlepšenie prevádzky dátových centier. Manažment sa snažil zvýšiť kapacitu svojho dátového centra vo Fínsku a zároveň nechcel pri každom zvyšovaní kapacity podstupovať zdĺhavý proces obstarávania. Capgemini je dlhodobým globálnym partnerom HPE a začiatkom roku 2015 si spoločnosť vybrala práve HPE, aby nahradila spoločnú platformu poskytovania virtuálnych služieb.

“Potrebovali sme viac kapacity na podporu naceňovania založeného na reálnom používaní našich služieb a súčasne aj zníženie výdavkov. Pre nás ako poskytovateľa škálovateľných služieb je HPE GreenLake Flex Capacity skvelou voľbou. Umožnil nám efektívnejšie finančné plánovanie a lepší manažment kapacity, keďže platíme len za to, čo skutočne používame a podľa toho, ako rastie dopyt po našich službách.“

Keď vaša infraštruktúra nestačí, nastupuje GreenLake

„Našou hlavnou hnacou silou bola modernizácia infraštruktúry a procesov v dátovom centre a zároveň sme chceli prejsť na flexibilnejšie a pružnejšie služby dátového centra,“ hovorí Pauli Niemi, technologický manažér spoločnosti Capgemini Finland. „Naši zákazníci požadovali naceňovanie založené na reálnom používaní služieb, my sme potrebovali flexibilnejší spôsob získavania výpočtovej kapacity. Ďalším cieľom bolo znížiť kapitálové investície do dátového centra.“

Na zvýšenie efektivity dátového centra sa spoločnosť Capgemini rozhodla pre službu HPE Datacenter Care. Ponúka vzťahový prístup k podpore a správe dátových centier s jediným kontaktným miestom pre podporu a expertízu služieb a pomáha zlepšovať prevádzkovú efektívnosť. Capgemini si tiež vybrala HPE GreenLake Flex Capacity pre flexibilitu a agilitu na lepšiu správu zdrojov dátového centra. HPE ponúka rôzne možnosti financovania, ktoré poskytovateľom služieb pomôžu zlepšiť cash flow. Riešenie HPE GreenLake Flex Capacity umožňuje progresívny obchodný model platieb, známy aj ako pay-as-you grow, ktorý znižuje potrebu mať neustále k dispozícii hotovosť na platby vopred. Je to efektívny spôsob pre poskytovateľov hostingu, aby mohli svoje služby poskytovať rýchlejšie a ideálna voľba, ak plánujú veľké projekty s obmedzeným rozpočtom.

Vďaka HPE GreenLake Flex Capacity Capgemini dokázala rýchlo rozšíriť kapacitu serverov bez nekonečných obstarávaní. GreenLake Capgemini umožňuje rozširovať alebo znižovať výdavky podľa toho, v akej miere službu využíva. Na rozbeh nepotrebuje investovať veľa peňazí a následne platí len za kapacitu a zdroje dátového centra, ktoré skutočne používa. Infraštruktúrny pay-per-use model (platíte len za to, čo používate) poskytuje Capgemini potrebnú kapacitu pre obe dátové centrá vo Fínsku s dostatočnou rezervou, ktorú firma môže v prípade potreby použiť.

Capgemini teda má potrebný priestor na rozvoj svojich dátových centier, ale platí len za presne zmeranú spotrebu. Technologické prechody s pravidelnými refreshmi sú súčasťou riešenia a infraštruktúra a služby sa účtujú mesačne. Tento prístup Capgemini umožňuje  vyrovnať náklady s produktívnym využívaním dátových zdrojov. Capgemini si vybrala aj HPE servery a switche a taktiež službu HPE OneView na zlepšenie sieťových operácií a zvýšenie serverovej automatizácie.

Výhodou HPE GreenLake Flex Capacity je rýchle a jednoduché zvyšovanie alebo znižovanie kapacity. Keďže zákazník má neustále k dispozícii dostatok vyrovnávacej pamäte, k zvyšovaniu kapacity dochádza rýchlo. HPE ju kedykoľvek môže dopĺňať prostredníctvom zmluvnej objednávky, bez nutnosti obstarávania. „HPE nám predstavila skvelý obchodný model služieb HPE Datacenter Care a HPE GreenLake Flex Capacity a tím HPE vo Fínsku s nami úzko spolupracuje na zlepšovaní prevádzky našich dátových centier,“ hovorí Niemi.

Efektívnejšia prevádzka dátových centier

Počiatočné nasadenie bolo dokončené včas a podľa plánu. „Pri migrácii na hardvér HPE sme sa nestretli so žiadnymi problémami. HPE pre nás dokonca nainštalovala zariadenia a nakonfigurovala HPE OneView na centralizovanú správu a zabezpečenie serverov,“ uvádza technologický manažér Jukka Asikainen. Toto riešenie spoločnosti Capgemini umožnilo výrazne zrýchliť time-to-market dodatočných dátových zdrojov pre podnikových zákazníkov. „Ak zaregistrujeme zvyšovanie požiadaviek na kapacitu, môžeme rýchlo nasadiť náhradné blade servery,“ hovorí Niemi. „Už nemusíme vopred investovať veľa peňazí do ďalšieho hardvéru a naše dátové centrá môžeme rozvíjať podľa aktuálneho dopytu.“

„Získanie schválení na nákup ďalšieho hardvéru je časovo náročné. Vďaka HPE GreenLake Flex Capacity sme lepšie pripravení na príchod nových zákazníkov a súčasne dokážeme dostatočne škálovať zdroje aj pre našich existujúcich zákazníkov. Keď sme v minulosti pridávali zákazníkov, museli sme kupovať hardvér a softvér a potom ho uvádzať do prevádzky. Teraz máme postačujúcu kapacitu na to, aby sme kedykoľvek dokázali uspokojiť prudký nárast dopytu. Kým rozšírenie kapacity nám predtým trvalo najmenej štyri až šesť týždňov, teraz môžeme hardvér uviesť na trh do niekoľkých hodín,“ dodáva Matti Asikainen.

Firma Capgemini dokázala vďaka technológiám HPE znížiť kapitálové výdavky a tiež znížiť množstvo firemných zdrojov potrebných na údržbu dátových centier. Aj vďaka riešeniam HPE sa v Capgemini teraz môžu intenzívnejšie sústrediť na podporu služieb zákazníkom a strategické iniciatívy. Ďalším výsledkom je zníženie nákladov na údržbu, ktoré Capgemini pomohlo držať rozpočet na správu dátového centra pod kontrolou.

HPE GreenLake Flex Capacity úspešne vyriešil mnohé výzvy, ktorým v Capgemini čelili: dosiahli zefektívnenenie kapitálových výdavkov, lepšie škálujú kapacitu dátového centra a zároveň minimalizovali IT zdroje potrebné na údržbu infraštruktúry. Intenzívna komunikácia medzi Capgemini a tímom HPE Pointnext vo Fínsku pomohla riadiacim zamestnancom dátových centier zlepšiť výkonnosť dátových centier a implementovať najlepšie postupy pre ich prevádzku. „Teraz môžeme našim novým zákazníkom ponúknuť lepšiu podporu a existujúcim zákazníkom sme schopní poskytovať nové služby ešte rýchlejšie,“ hovorí Asikainen. „Taktiež vieme lepšie zvládnuť náročné požiadavky na testovanie nových služieb, keďže dátové zdroje dokážeme škálovať s ľahkosťou a veľmi rýchlo. Namiesto nekonečných inštalácií a konfigurácií hardvéru sa viac sústredíme na službu našim zákazníkom.“

Zrýchlenie dodávok služieb

Fínsko bolo prvou krajinou v rámci skupiny Capgemini, ktorá sa rozhodla zaviesť HPE GreenLake Flex Capacity a slúži ako vzorový model kvalitného riešenia aj pre iné krajiny. „Tím HPE Datacenter Care starostlivo zohľadňuje potreby pre správu, údržbu a zabezpečenie našej infraštruktúry a podľa potreby riadi aj všetky softvérové aktualizácie,“ uvádza Asikainen. „S fínskym tímom HPE môžeme kedykoľvek priamo komunikovať. Oceňujeme, že sa o nás stará lokálny expertný tím, ktorý dátovým centrám rozumie. Pomáha nám tak zvyšovať efektívnosť prevádzky našej firmy. Aktuálne riešime pripojenie našich serverov k HPE, aby ich mohli spravovať na diaľku. “

Transformácia dátových centier Capgemini Finland prebieha vďaka zlepšenej produktivite a spoločnosť  je schopná vyťažovať zamestnancov efektívnejšie. „Opravám a upgradom našej infraštruktúry venujeme menej času, viac sa zameriavame na naše hlavné obchodné ciele, ktorými sú inovácie, vývoj a testovanie nových služieb,“ hovorí Niemi. „Odborníci z HPE sa s nami pravidelne stretávajú a predstavujú nám nové technológie a metodológie, ktoré nám pomáhajú zlepšovať chod našich centier a tým aj zlepšovať služby pre našich zákazníkov.“

Zaujali vás naše produkty a služby?

Dajte nám vedieť, čo potrebujete vyriešiť a ozveme sa vám obratom.

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.

Spýtajte sa špecialistu

Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Email nieje správny.
Telefón nieje správny.
Vyberte jednu z možností.
Nesprávne vyplnené pole.
Vyberte jednu z možností.
Nesprávne vyplnené pole.
Vyberte jednu z možností.
Nesprávne vyplnené pole.
Môže vám spoločnosť HPE poskytnúť personalizovanú komunikáciu o spoločnosti HPE a vybraných produktoch, službách a ponukách spoločnosti HPE?

Telefón

SMS

E-mail



Chcem odoberať novinky HPE (Newsletter).

Súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami a prečítal/a som si zásady ochrany súkromia a udeľujem súhlas so spracovaním mojich osobných údajov

Nepodarilo sa odoslať formulár.
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Stiahnite si infografiku zdarma

A získajte stručný prehľad prečo je HPE GreenLake vhodným produktom práve pre vás, stačí keď nám zanecháte svoj email.

Email nieje správny.


Chcem odoberať novinky HPE (Newsletter).

Súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami a prečítal/a som si zásady ochrany súkromia a udeľujem súhlas so spracovaním mojich osobných údajov.

Nepodarilo sa odoslať formulár.
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.