Centris AG vznikla v roku 2002 a patrí medzi renomované švajčiarske spoločnosti pôsobiace v segmente IT služieb. Vyvíja a prevádzkuje riešenia v oblasti poisťovníctva – od jednoduchých aplikácií až po zložité systémy. Výkladnou skriňou spoločnosti je Swiss Health Platform, integrovaný a otvorený systém na podporu biznisových procesov v poisťovníctve.
Firma v súčasnosti prevádzkuje tri dátové centrá. Na to, aby sa pripravila na budúci rast, potrebovala automatizovať všetky manuálne operácie so servermi a úložiskom a zároveň ich centralizovať do jediného bodu.
Misia & výzvy
Hlavný cieľ
Zjednodušenie IT procesov, transformácia operácií prostredníctvom automatizácie riadenej umelou inteligenciou
Riešenie
Nasadenie inteligentného AI riešenia, ktoré zvládne manažovanie zložitej infraštruktúry
IT ciele
Zrýchlenie tvorby nových požiadaviek na podporu o 80 %
Zníženie požiadaviek na podporu o 30%
Monitoring výkonu, predikcia a predchádzanie neočakávaným udalostiam
Proaktívny manažment upgradov firmvéru
Zníženie dĺžky inštalácie bezpečnostných patchov z týždňov na hodiny
Garancia 100 % dostupnostiBiznisové ciele
Bezpečný, spoľahlivý manažment serverov a firmvéru
Automatizácia procesov riadená AI
Dostupnosť informácií o serveroch naprieč celou organizáciou
Zjednodušenie infraštruktúry a plánovania kapacity
Rýchle riešenie problémov s menším počtom manuálnych zásahov
Centris AG spracúva obrovské množstvo dát, každý deň k jej centrálne prevádzkovaným službám pristupujú tisíce používateľov z celého Švajčiarska.
Dáta sa v Centrise ukladajú na 160 serverov, na ktorých beží ich hlavná zdravotnícka aplikácia. Aby zvládli hosting svojich virtualizovaných prostredí, spoliehajú sa na servery HPE ProLiant DL380 Gen10 s procesormi Intel® Xeon®, ktoré sú pevným základom pre všetky firemné činnosti v hybridnom cloude.
Servery HPE ProLiant DL380 Gen10 v spojení s Intel® Optane™ SSD a škálovateľnými procesormi Intel® Xeon® zvládnu všetky náročné operácie. Interné HPE testy v odhalili zvýšenie počtu input/output operácií za sekundu (IOPS): v porovnaní s NVMe-only konfiguráciou je technológia Intel Optane výkonnejšia až o 35%. Dramatický nárast bol zaznamenaný aj pri priepustnosti. Priepustnosť diskov Intel Optane NVMe SSD sa pohybuje na úrovni až 2,728 MB/s, čo v porovnaní s bežnými diskami predstavuje nárast až o 34 %
„Predošlý spôsob prevádzky serverov nám postačoval len dovtedy, kým ich bolo málo. Prevádzka 160 serverov je veľmi náročná a nedá sa robiť manuálne,“ hovorí senior systémový inžinier z Centris AG Bruno Flückiger. Preto sa rozhodli poobzerať po riešení, ktoré by im zabezpečilo vždy aktuálne dáta a efektívnejší manažment úloh.
Flückiger si v praxi už vyskúšal HPE Nimble Storage a HPE InfoSight. Bol si teda istý, že na zvládnutie AI operácií mu toto riešenie bude vyhovovať. Doplnil ho aj o iLO Amplifier Pack, ktorý sa používa na zber dát o stave a kondícii každého serveru a následne ich posúva do HPE InfoSight.
„iLO Amplifier Pack a HPE InfoSight používame na manažment našich fyzických serverov. Poskytujú nám totiž rýchly prehľad o tom, v akom stave sú,“ uvádza Flückiger. Dodáva, že vďaka HPE InfoSight dokážu softvérové balíky pre ProLiant servery nasadiť veľmi jednoducho a popri tom aj zbierať dôležité dáta.
Pre Centris je absolútnou prioritou bezproblémový chod ich hlavnej zdravotníckej aplikácie. Ako centrálne úložisko im slúži technológia HPE Primera, v ktorom majú záruku 100 % dostupnosti.
Bruno Flückiger konštatuje, že vďaka tomuto riešeniu môže konečne spávať pokojne a nemusí sa obávať, že niektorý z kľúčových systémov „kľakne“. HPE Primera sa tiež vyznačuje veľmi jednoduchou správou, na ktorú si Flückiger zvykol ešte počas práce s HPE Nimble Storage. Technológia HPE InfoSight je implementovaná aj do HPE Primera, úložisko teda pracuje úplne autonómne a samo sa optimalizuje.
Vďaka HPE InfoSight a operáciám riadeným pomocou umelej inteligencie naviac Centris získal cenné a podrobné informácie o prevádzke svojich datacentier a výkonnostné výkyvy či prípadné problémy vie expresne riešiť.
Prevádzkový tím v Centrise si uvedomoval, že manuálne procesy so sebou nesú veľké riziko chybovosti. Preto oceňujú, že pokročilá technológia HPE InfoSight, ktorá beží v cloude, dokázala vďaka sofistikovanému strojovému učeniu naplno automatizovať všetky operácie.
„Nezáleží na tom, aký veľký pozor si dávate pri update manuálnych záznamov, chybám sa jednoducho nedá vyhnúť,“ hovorí Flückiger. HPE InfoSight Centrisu zaručil prísun detailných informácií o stave serverov a úložiska. Flückigerov tím si tiež pochvaľuje bezporuchovosť a rýchlosť správy firmvéru.
„Firmvér sa dá manažovať a updatovať bezpečne, konzistentne a rýchlo, netrvá to hodiny či dokonca dni. S firmvérom vieme dokonca pracovať paralelne na viacerých serveroch. Naše systémy sú teda vždy updatované a bežia v najnovších verziách,“ dodáva Bruno Flückiger.
Pred nasadením HPE InfoSight trvalo otvorenie požiadavky na podporu pridlho, teraz im na to v Centrise stačia tri dni. Systém automaticky vytvorí požiadavku, keďže všetky potrebné informácie už má k dispozícii. Ešte lepšou správou je, že počet prípadov, v ktorých bol potrebný zásah podpory, klesol o 30 %. Podľa Flückigera je to hlavne vďaka zjednodušeniu postupu pri riešení problémov.
IT tím v Centrise nedávno zaznamenal veľké nárasty I/O operácií na diskoch, ktoré bežia na virtuálnych počítačoch. „Tieto incidenty sa opakovali každú hodinu a neboli sme si istí, o čo presne ide. Pracovne sme to volali ´duch´,“ hovorí Flückiger.
„V HPE InfoSight sme objavili nástroj, ktorý sa postará o všetko. Šetrí náš čas a zároveň nás chráni pred rizikom ľudských chýb.“
– Bruno Flückiger
Odpoveď im poskytla technológia HPE InfoSight na ich serveroch. Detailne analyzovala problém a na základe získaných dát presne určila, že nejde len o incidenty na konkrétnych virtuálnych strojoch. Objavovali sa aj na úložisku HPE Primera.
„Prišli sme na to, že nárasty boli všade a následne sme zistili, že je to spôsobené chybou v antivírusovom softvéri, ktorý neustále aktualizoval antimalvérovú databázu na všetkých počítačoch. Chybu sme odstránili vďaka HPE InfoSight, ktorý nás k jadru problému nasmeroval. V podobných prípadoch potrebujete na identifikáciu príčiny veľa času, no teraz nám to bolo jasné prakticky okamžite,“ uvádza Flückiger.
HPE InfoSight vidí totiž aj veci, ktoré technikovi či konvenčným nástrojom uniknú. AI analytika bežiaca v reálnom čase umožnila Centrisu predikovať výkon a presne vedieť, kedy a kde je potrebné zasiahnuť.
Pre Centris je HPE InfoSight neoceniteľnou investíciou do budúcnosti. „V HPE InfoSight sme objavili nástroj, ktorý sa postará o všetko. Šetrí náš čas a zároveň nás chráni pred rizikom ľudských chýb,“ uzatvára Flückiger.