Digitalizácia vášmu biznisu pomôže, ale nechajte ju na profíkov, zhodujú sa predstavitelia HPE, VMware a Geetoo
Čas čítania: 6m. 26s.

Digitalizácia vášmu biznisu pomôže, ale nechajte ju na profíkov, zhodujú sa predstavitelia HPE, VMware a Geetoo

29.7.2021
Čo spája značky HPE, VMware a Geetoo? Prečo sa rozhodli nadviazať strategické partnerstvá? A ako sa im darí spoločne fungovať? Ako tieto spoločnosti prispievajú k digitalizácii firiem a prečo je digitálna transformácia rozhodujúcim faktorom v biznise?

Aj o týchto témach diskutovali v HN televízii Santiago Aguado, regionálny riaditeľ spoločnosti Hewlett Packard Enterprise (HPE) na Slovensku, Lukáš Eliz, Territory Manager VMware Slovakia a Vladimír Kvaš, CEO českej inovatívnej cloudovej spoločnosti Geetoo.

Spomínané firmy spájajú spoločné projekty. „Predovšetkým sú to moderné technológie a riešenia pre našich zákazníkov. Za nás ide hlavne o softvérovú úroveň, HPE rieši hardvér a služby a Geetoo je na jednej strane náš zákazník, ale zároveň aj náš partner,“ hovorí Lukáš Eliz z VMware. Jeho slová potvrdzuje aj Santiago Aguado a dodáva, že riešenia HPE sa ku koncovým zákazníkom dostávajú aj prostredníctvom Geetoo.

„Geetoo poskytuje cloudové služby, využívame pri tom hardvérové technológie HPE a softvér VMware. Rozhodli sme sa pre HPE a VMware hlavne preto, lebo ich technológie sú uznávané za najlepšie na trhu,“ vysvetľuje Vladimír Kvaš z Geetoo.

V čom ho však ponuka HPE a VMware presvedčila? „Podstatné je, že pre nás majú produkty, ktoré sú pre našich zákazníkov najvhodnejšie. Podobne vhodná kombinácia produktov a služieb sa na IT trhu  momentálne nenachádza.“

Potvrdzuje to aj Santiago Aguado z HPE: „Geetoo používa naše technológie formou služby, je to jeden z našich dlhoročných a etablovaných zákazníkov, ktorý využíva HPE GreenLake.“ Vysvetľuje, že Geetoo využíva flexibilný model obstarávania IT infraštruktúry as-a-service prostredníctvom HPE a preto nie sú nútení investovať nemalé peniaze do nákupu hardvéru. Namiesto toho využívajú kapacitu a výkon vtedy, keď to naozaj potrebujú.

Budúcnosť praje pripraveným

Svet okolo nás sa mení neskutočnou rýchlosťou a pandémia ukázala, že firmy boli na takúto zmenu pripravené, ale bolo aj veľa takých, ktoré táto situácia zaskočila. „Ak sa pozrieme na banky, niektoré museli rozmýšľať, ako budú poskytovať svoje služby, no na druhej strane tu máme banky, ktoré takéto aplikácie už mali pripravené, len ich rozšírili o ďalšie služby, napríklad predaj hypoték či úverov cez telefón a tablet. Práve takto by mala vyzerať digitálna transformácia, ktorou by sa mali spoločnosti uberať, ak chcú mať konkurenčnú výhodu,“ uvádza L. Eliz.

Registrujú ich zákazníci, že svet sa do predpandemického stavu asi už nevráti? Stala sa pre nich digitalizácia niečím, čo považujú za jeden z najdôležitejších faktorov pre úspešný rozvoj podnikania? „Vnímame, že zákazníci majú o digitálne technológie zvýšený záujem. Počas pandémie sme vyrástli ako nikdy predtým a minulý rok bol pre nás ekonomicky najlepším v našej histórii,“ konštatuje V. Kvaš a dodáva, že IT biznis sa aj vďaka nasadeniu moderných technológií či nových foriem práce mohol hýbať ďalej.

Nebojte sa investovať do IT

Mnoho firiem počas pandémie muselo siahnuť na svoje rezervy a investície do IT pre nich predstavujú krok do neznáma s neistým výsledkom. IT technológie vnímajú ako veľmi nákladné a digitalizáciu si predstavujú ako náročný a zdĺhavý proces, ktorý sa nemusí skončiť úspešne.

Obavy z digitálnej transformácie rozptyľuje Santiago Aguado z HPE: „Je veľmi dôležité vytipovať si oblasť, kde sa dajú realizovať quick wins. Príkladom môže byť zavedenie práce na diaľku alebo digitalizácia manuálnych procesov. To organizáciu nemusí stáť veľa, tieto technológie sú zvládnuteľné aj pre bežného používateľa. V priebehu mesiacov, možno aj týždňov, sa vďaka tomu dá elegantne dosiahnuť zrýchlenie pracovných postupov či redukcia nákladov.“

Netreba však očakávať, že digitalizácia sa okamžite odrazí aj na zvýšení tržieb či ekonomickej výkonnosti podniku. Ide o postupnosť viacerých, na seba nadväzujúcich krokov, ktorými si musí organizácia prejsť.

„Vždy ide o individuálny prístup. Záleží na tom, ako je konkrétny zákazník pripravený na digitalizačný projekt,“ hovorí V. Kvaš. Ako najvhodnejší postup uvádza pozvať si do firmy skúsených IT profíkov, ktorí jej odporučia, ktoré riešenie je pre ňu najvhodnejšie. Nesporne to závisí aj od veľkosti podniku a segmentu, v ktorom pôsobí. „Máme zákazníkov, pri ktorých už po hodine rozhovoru presne vieme, čo potrebujú a sme schopní im poradiť, ako by mali svoje IT transformovať do cloudu. No máme aj zákazníkov, kde prechod do cloudu trvá aj rok.“

Prečo je dôležité naštartovať digitálne procesy práve teraz?

Podľa S. Aguada digitalizácia so sebou prináša úspory, zvyšuje efektívnosť, tržby, umožní prienik na nové trhy a inovácie produktov, ktoré by bez nasadenia digitálnych technológií neexistovali. Dopĺňa ho Lukáš Eliz z VMware: „Umožňujú nám pracovať efektívnejšie a nehrozí, že by v blízkej dobe nahradili ľudí. Naopak, ak sa využívajú rozumne, firme pomôžu, aby sa zamestnanci mohli venovať činnostiam, ktoré sú pre biznis prospešnejšie. Zlepšuje sa tak úroveň ponúkaných služieb, získavajú sa noví zákazníci a vyvíjajú sa nové produkty.“

V praxi si to overila aj spoločnosť Geetoo. „Sledovali sme, že zavedenie digitálnych technológií viedlo skôr k zvýšenej spokojnosti zamestnancov. Odrazu totiž prestali robiť dookola sa opakujúcu prácu, ktorú sprevádzala vysoká chybovosť, a s tým bolo spojené aj znížené odmeňovanie. Preto sú zamestnanci spokojní, ak sa určité procesy automatizujú, veľmi rýchlo si na to zvyknú a môžu sa venovať niečomu, čo má hlavu a pätu,“ dodáva.

Technológie sú dnes prívetivejšie

Všetky nové technológie sú dnes vyvíjané tak, aby boli ľahko použiteľné. „Pre nás ako výrobcu technológií pre datacentrá je koncovým užívateľom IT tím, ktorý zastrešuje prevádzku IT v danej organizácii. Pri vývoji našich produktov myslíme aj na nich. Pred 20 rokmi bola táto práca určená pre expertov a vyžadovala si množstvo komplexných znalostí z viacerých oblastí. Dnes sú produkty HPE, ako napríklad nedávno ohlásený Storage Central, užívateľsky prívetivejšie. Itečkár iba nadefinuje, čo potrebuje dosiahnuť a všetko ostatné spraví technológia za neho,“ vysvetľuje S. Aguado.

Ktoré sektory sa v uplynulom období najviac digitalizovali? Vladimír Kvaš odpovedá jednoznačne: „Retail a internetové obchody, tam bol asi najviditeľnejší posun počas pandémie. Veci, ktoré sa ešte donedávna nepredávali cez internet, sa odrazu dali. Ale postupom času sa novej situácii snažili prispôsobiť všetci.“

Viac o HPE GreenLake https://www.doveryhodneit.sk/produkty-a-riesenia/greenlake/

SVET HPE

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Spýtajte sa špecialistu

Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Email nieje správny.
Telefón nieje správny.
Vyberte jednu z možností.
Nesprávne vyplnené pole.
Vyberte jednu z možností.
Nesprávne vyplnené pole.
Vyberte jednu z možností.
Nesprávne vyplnené pole.
Osobné údaje, ktoré nám poskytnete v súvislosti s uskutočnením tejto konferencie budú spracúvané prevádzkovateľom: Hewlett Packard Enterprise Slovakia, s.r.o., Galvaniho 19045/19, Bratislava – mestská časť Ružinov 821 04, IČO: 50 438 336 (HPE SK) na tieto účely: organizácia a účasť na tejto konferencii (právny základ – oprávnený záujem) a marketingové účely (právny základ – Váš súhlas).
Spoločnosť HPE SK Vás upozorňuje, že na konferencii budú zaznamenávané fotografie a/alebo videozáznamy a tieto môžu byť spoločnosťou HPE SK použité pre marketingové účely. Pre spracúvanie ďalších osobných údajov pre marketingové účely prosím vyznačte Vašu preferenciu nižšie.
Môže vám spoločnosť HPE odosielať prispôsobené oznámenia o produktoch, službách, ponukách a udalostiach spoločnosti HPE a vybraných partnerov HPE?

Telefón

E-mail

Ďalšie informácie o tom, ako spoločnosť HPE spravuje, používa a chráni vaše informácie, nájdete vo (https://www.hpe.com/cz/en/legal/privacy.html). Svoj súhlas s prijímaním marketingových oznámení od spoločnosti HPE môžete kedykoľvek odvolať alebo upraviť. Môžete tak urobiť pomocou vyjadrenia explicitného nesúhlasu, výberu preferencií v dolnej časti e-mailového marketingového oznámenia alebo pomocou tohto prepojenia. Proti spracúvaniu Vašich osobných údajov môžete namietať.
Ak ste na prijímanie marketingovej komunikácie zadali svoje mobilné telefónne číslo, môžu sa účtovať poplatky za roaming.


Chcem odoberať novinky HPE (Newsletter).

Súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami a prečítal/a som si zásady ochrany súkromia a udeľujem súhlas so spracovaním mojich osobných údajov

Nepodarilo sa odoslať formulár.
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Registrácia na prednášku

Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Email nieje správny.
Telefón nieje správny.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Nesprávne vyplnené pole.
Osobné údaje, ktoré nám poskytnete v súvislosti s uskutočnením tejto konferencie budú spracúvané prevádzkovateľom: Hewlett Packard Enterprise Slovakia, s.r.o., Galvaniho 19045/19, Bratislava – mestská časť Ružinov 821 04, IČO: 50 438 336 (HPE SK) na tieto účely: organizácia a účasť na tejto konferencii (právny základ – oprávnený záujem) a marketingové účely (právny základ – Váš súhlas).
Spoločnosť HPE SK Vás upozorňuje, že na konferencii budú zaznamenávané fotografie a/alebo videozáznamy a tieto môžu byť spoločnosťou HPE SK použité pre marketingové účely. Pre spracúvanie ďalších osobných údajov pre marketingové účely prosím vyznačte Vašu preferenciu nižšie.
Môže vám spoločnosť HPE odosielať prispôsobené oznámenia o produktoch, službách, ponukách a udalostiach spoločnosti HPE a vybraných partnerov HPE?

Telefón

E-mail

Ďalšie informácie o tom, ako spoločnosť HPE spravuje, používa a chráni vaše informácie, nájdete vo (https://www.hpe.com/cz/en/legal/privacy.html). Svoj súhlas s prijímaním marketingových oznámení od spoločnosti HPE môžete kedykoľvek odvolať alebo upraviť. Môžete tak urobiť pomocou vyjadrenia explicitného nesúhlasu, výberu preferencií v dolnej časti e-mailového marketingového oznámenia alebo pomocou tohto prepojenia. Proti spracúvaniu Vašich osobných údajov môžete namietať.
Ak ste na prijímanie marketingovej komunikácie zadali svoje mobilné telefónne číslo, môžu sa účtovať poplatky za roaming.


Súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami a prečítal/a som si zásady ochrany súkromia a udeľujem súhlas so spracovaním mojich osobných údajov

Nepodarilo sa odoslať formulár.
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Stiahnite si infografiku zdarma

A získajte stručný prehľad prečo je HPE GreenLake vhodným produktom práve pre vás, stačí keď nám zanecháte svoj email.

Email nieje správny.


Chcem odoberať novinky HPE (Newsletter).

Súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami a prečítal/a som si zásady ochrany súkromia a udeľujem súhlas so spracovaním mojich osobných údajov.

Nepodarilo sa odoslať formulár.
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.